Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Autostrada Unirii: Care este stadiul proiectului. Noi detalii despre fiecare tronson

Până în anul 2023 va fi încheiat studiul de fezabilitate şi cel de mediu pentru porţiunea de autostradă Târgu-Neamţ-Iaşi-Ungheni. Despre acest lucru au declarat invitaţii emisiunii „Punctul pe AZi”: secretarul de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Infrastructurii, Anatol Usatîi şi Dan Barna, liderul USR.

„Aici sunt două aspecte pentru că această autostradă are două segmente: sectorul vestic şi cel central, de la Târgu-Mureş la Târgu-Neamţ şi aici vorbim de o etapă de pregătire cu stadiu de 50 la sută, iar cel de-al doilea proiect mult mai interesant Târgu-Neamţ-Iaşi-Ungheni este lansată licitaţia pentru pregătire, studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, avizele, acordul de mediu, se depun ofertele în octombrie. Toată pregătirea va dura doi ani şi ceva, practic în 2023 va fi finalizată această etapă de pregătire. Iar referitor la Podul de peste Prut, de la Ungheni, care este un element critic pentru proiect, este finalizat studiul de fezabilitate, este în derulare procedura de mediu şi cam într-un an se finalizează şi această etapă şi vom avea licitaţia pentru proiectare şi execuţie”, a spus Dan Barna, liderul USR. 

„Studiile urmează a fi finalizate până în anul 2023, în special, pe noi ne interesează drumul, podul peste Prut. Podul rămâne ca parte componentă deoarece acolo erau nişte riscuri legate de studiul de mediu, deoarece această porţiune de Prut reprezintă o zonă de protecţie Ramsar şi sunt nişte rigori stricte din partea legislaţiei. Ţinând cont că acest pod, conform memorandumului care urmează a fi semnat între state, rămâne a fi construit de către partea română. Partea moldovenească urmează a construi drumul de acces, care leagă drumul recent construit, ocolirea Ungheniului direct cu acest pod. Aşteptăm finalizarea studiului de mediu, deoarece în dependenţă de amplasarea fizică a podului noi trebuie să finalizăm proiectarea drumului, să achiziţionăm terenurile. În iulie Parlamentul a votat legea privind declararea utilităţii publice, e un prim pas ce ne permite să achiziţionăm terenurile, care include şi acest drum ce leagă drumul Ungheni-Sculeni cu acest pod. Până în 2023 vom avea studiul de fezabilitate şi de mediu, de acolo reiese şi costul proiectului. 10 milioane de euro”, a menţionat secretarul de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Infrastructurii, Anatol Usatîi.

Amintim că Autostrada Unirii (Tg Mureş – Iaşi – Ungheni) măsoară circa 300 de kilometri şi, conform oficialilor de la Transporturi, presupune o investiţie de aproape 35 de miliarde de lei. Tot proiectul este împărţit în trei sectoare, aflate fiecare în diferite stadii de implementare. Sectorul 1 Tg. Mureş – Tg. Neamţ măsoară circa 211 km. S2. Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni, lungimea sectorului ar urma să fie de circa 93 de km. Podul peste Prut de la Ungheni Sectorul presupune un lot de un kilometru plus punctul de trecere al frontierei. 
Similare
RECOMANDĂRI