Corectitudinea lingvistică a textelor de publicitate nu va mai fi verificată de Centrul Naţional de Terminologie
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Corectitudinea lingvistică a textelor de publicitate nu va mai fi verificată de Centrul Naţional de Terminologie

Corectitudinea lingvistică a textelor de publicitate, denumirile de mărfuri, persoane juridice,  adrese etc. va fi efectuată de Agenţia Servicii Publice. Parlamentul, în şedinţa de astăzi, a aprobat, în lectură finală, modificarea a cinci acte legislative în acest sens. Anterior, atribuţia de verificare lingvistică revenea Centrului Naţional de Terminologie.

Potrivit prevederilor legale, până la înregistrarea persoanei juridice, autoritatea competentă verifică denumirea sub aspectul disponibilităţii, distinctivităţii şi al corectitudinii lingvistice. 

Proiectul promovează, pe de o parte, interesele cetăţeanului de a beneficia de servicii publice calitative, efectuate rapid, iar, pe de altă parte, interesele statului de a utiliza eficient resursele, a spori nivelului de calitate al deservirii, prin extinderea principiului ghişeului unic. 
 
Guvernul urmează, în termen de trei luni, să ajusteze cadrul normativ, remunerarea personalului care va presta servicii de verificare lingvistică fiind acoperită din sursele proprii ale Agenţiei Servicii Publice.
 
Proiectul a fost susţinut de 55 de deputaţi din cei prezenţi la şedinţă.
Similare
RECOMANDĂRI