Proiect de lege în Parlamentul României. Podul rutier de la Ungheni, parte din proiectul Autostrăzii Unirii, obiectiv strategic pentru investiţii
Vizualizari:

Proiect de lege în Parlamentul României. Podul rutier de la Ungheni, parte din proiectul Autostrăzii Unirii, obiectiv strategic pentru investiţii

Un proiect legislativ care vizează ca podul de peste Prut de la Ungheni să fie declarat obiectiv strategic pentru investiţii va fi depus la Parlamentul României. Demersul îi aparţine deputatului de Iaşi, Petru Movilă.

De mai bine de o lună şi jumătate port discuţii cu ministrul Mediului, Costel Alexe, şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode, prin care solicit ca fiecare minister să desemneze nominal un reprezentant care să discute şi să soluţioneze problema podului de la Ungheni. Din discuţia cu specialiştii de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reieşit soluţia că podul de la Ungheni poate fi obiectiv strategic de investiţii. Am pregătit un proiect de lege în acest sens„, a declarat deputatul Movilă, iniţiatorul legii Autostrăzii Unirii, care ar urma să facă legătura între estul şi vestul ţării, potrivit agerpres.ro.

Conform declaraţiilor politicianului, actuala guvernare are intenţia de a elabora un proiect de ordonanţă de urgenţă în privinţa podului de peste Prut, de la Ungheni, care face parte din proiectul Autostrăzii A8 sau Autostrada Unirii, Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni.

„Din punctul meu de vedere, ar fi mai rapidă soluţia Guvernului. Astfel se rezolvă cea mai mare problemă din autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş. Suntem la acest moment la refacerea studiului de fezabilitate Târgu Neamţ – Târgu Mureş, suntem în procedură de achiziţie. Pentru tronsonul Iaşi – Ungheni trebuie refăcut în totalitate studiul de fezabilitate. Practic, la mijlocul anului 2021 ar trebui finalizate toate aceste studii„, a precizat parlamentarul.

Autostrada A8, sau Autostrada Unirii, cum a mai fost numită, ar urma să facă legătura între estul şi vestul ţării, pe traseul Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ – Târgu Mureş. În prezent, legătura dintre Moldova şi Transilvania se desfăşoară pe traseele DN 15B – DN 15 şi DN 15 – DN 12C – DN 13B, care cu greu fac faţă fluxului sporit de trafic.

Discuţiile despre construcţia de poduri peste Prut au reînceput în 2013, în cadrul contactelor bilaterale la nivel de prim-miniştri din România şi Republica Moldova.

În prezent, în cazul României, construcţia podului Ungheni-Ungheni face parte din lucrările la autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, lucrări cuprinse în Master Planul General de Transport al României eligibile pentru finanţare din fonduri europene, în perioada 2014-2020.

Potrivit unui Memorandum al Ministerului Transporturilor de la Bucureşti, Guvernul României va asigura finanţarea podului propriu-zis şi a infrastructurii conexe, inclusiv a punctului de trecere a frontierei de pe teritoriul României, precum şi a evaluării impactului de mediu.

Guvernul Republicii Moldova va asigura finanţarea pentru construcţia infrastructurii conexe de pe teritoriul Republicii Moldova şi va furniza informaţiile privind factorii de mediu de pe teritoriul statului său, necesare efectuării evaluării impactului asupra mediului.

Similare
RECOMANDĂRI