Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

S-a permis transportul feroviar, dar gările feroviare sunt practic goale. Activitatea transportului feroviar internaţional va fi reluată în totalitate când şi statele vecine vor ridica restricţiile

Săptămâna a început cu veşti bune şi mult aşteptate. S-a permis transportul feroviar şi rutier de persoane în trafic internaţional. Autorităţile ne-au preîntâmpinat dojenitor - veţi călători doar dacă veţi respecta strict măsurile de prevenire a infecţiei COVID–19. Călătoreşte, dacă ai unde! Avertizările au rămas valabile doar pe hârtii, la fel ca şi posibilităţile - statele străine îşi ţin hotarele închise.

De exemplu, gările feroviare sunt practic goale şi mai zăreşti doar de colo-colo câteun pasager rătăcit să ia o cursă locală. Administraţia Căii Ferate spune că transportul feroviar internaţional va fi reluat doar când şi statele vecine vor ridica restricţiile. Până atunci, activitatea este practic blocată.

Chiar dacă trenurile pot transporta pasageri pe rute internaţionale Gara feroviară din Chişinău este încă pustie. La peron au sosit şi au plecat doar trenuri care transportă pasageri pe rute interurbane.

De altfel, trenurile au circulat pe cursele locale pe întreaga perioadă a pandemiei. Deveniseră singura cale de transport aşa că a fost practic luată cu asalt de pasageri. 

MIHAIL ARUSOI, director, Gara Feroviară Chişinău: "Când nu circulau rutierele, microbuzele chiar au fost implicată şi poliţia, carabinierii pentru a disciplina călătorii. Se îmbulzeau erau cazuri când toţi se urcau într-un vagon, în picioare, unul peste altul, dar asta s-a normalizat odată cu restabilirea rutierelor. Respectiv, şi numărul de călători a căzut la trenuri".

Astăzi, microbuzele şi autobuzele şi-au redobândit prioritatea, aşa că trenurile merg pe jumătate goale. La pornirea din gară, în vagoane sunt pasageri doar în proporţie de maximum 40%. Aşa că, aceasta rămâne unica posibilitate de distanţare fizică. 

MIHAIL ARUSOI, director, Gara Feroviară Chişinău: "În clasa 3 sunt câte 3 pe scaun care stau unul lângă altul de aceea cerinţele obligatorii sunt ca să poarte masca în tren. În clasa 1 sunt scaune separate câte unul, peste trecere sunt 2. Oricum stau alături şi se respectă distanţa de un metru minim". 

Şi aici intervin însoţitorii de vagon care au grijă să mai disperseze călătorii şi prin restul vagoanelor care sunt mai libere. 

MIHAIL ARUSOI, director, Gara Feroviară Chişinău: "Când văd într-un vagon locuri sunt şi în altul călătorii stau în picioare, îi redicreţionează în vagoanele unde sunt locuri şi numai decât cerem să fie toţi aşezaţi pe scuane".

Între timp, toţi angajaţii sunt asiguraţi cu măşti şi mănuşi. Au la dispoziţie şi dezinfectant care poate fi folosit de pasageri. În prezent, la intrarea în tren călătorilor li se cere să poarte mască de protecţie însă nu li se măsoară temperatura. Practica va fi implementată doar atunci când trenurile vor circula pe rute internaţionale. Potrivit reprezentanţilor Căii Ferate a Moldovei, până acum nu s-a infectat niciun angajat. 
Similare
RECOMANDĂRI