Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Şoferii de pe rutele internaţionale şi-au căutat dreptatea la sediul Agenţiei Naţionale Transport Auto

După ce ieri au protestat ore în şir la Vama Leuşeni, astăzi, şoferii de pe rutele internaţionale şi-au căutat dreptatea la sediul Agenţiei Naţionale Transport Auto. Ei cer legi mai clare astfel încât toţi să poată munci legal în condiţii de pandemie. În timp ce reprezentanţii ANTA susţin că transportatorii de pe microbuze lucrează semilegal, şoferii susţin că au licenţă şi nu încalcă nicio lege.

Ruslan Pruteanu nu a făcut nicio cursă în ultimele două luni, iar reprezentanţii ANTA i-au luat plăcuţele de înmatriculare de la microbuzul.

RUSLAN PRUTEANU, transportator: "Noi vrem să ne dea pace să activăm, vrem să lucrăm, lasă să ne impună ei ce să facem, ori furăm. Din pricina la ANTA nu putem activa deloc. Maşina personală, angajată la firmă, totul e în regulă.- Acum nu vă permite? – Nu, scot plăcuţele să stăm acasă. 02:21MUSCĂ 02:26 Noi credem că autocarele cred că noi le furăm lor pasagerii".

Transportatorii de pe rutile internaţionale au proteştat paşnic. Ei sunt nemulţumiţi că reprezentanţii ANTA le iau plăcuţele de înmatriculare dar mai plătesc şi amenzi de 10 mii de lei. 

"Pentru şase luni de zile sunt ridicate plăcuţele, amenda e extrem de mare. Eu sunt de acord dacă am încălcat mi-aţi data amendă, am achitatm daţi-ne a doua zi numerele de înmatriculare. Da ce folos că stea maşina sub gard undeva. Făceţi la guvernare acolo aşa o lege o taxă anumită. Eu de exemplu mi-am luat maşină, mă supun la toate cerinţele, puneţi o taxă în vamă să o plătesc, am ieşit la ieşire, am plătit taxa, am primit cecul că lucrez legal".

De cealaltă parte, reprezentanţii ANTA susţin că majoritatea transportatorilor lucrează ilegal, lucru infirmat de protestatari. 

TUDOR BANARI, şef direcţie ANTA: "Toţi transportatorii care erau ieri la vama Leuşeni nu deţin legal efectuarea transportului de persoane ocazional în traficul internaţional. Este acordul interbus şi tratatele internaţionale care prevede, transportarea persoanelor în traficul internaţional numai se face cu autobuzul, autocarul. Majoritatea persoanelor de aici au unităţi de transport până la 9 locuri. Dumnealor doresc cu 7-9 locuri să efectueze şi transport de persoane şi colete, ceea ce nu permite. În licenţă scrie că avem dreptul la transportul de pasageri şi de colete internaţional. Iată licenţa şi iată procesul care e făcut de ANTA întocmit căa vem dreptul să ducem pasageri. În licenţă este transport de persoane conta cost. Plăcuţele ridicate pe jumătate de an".

Deputatul Petru Frunze spune că este autorul a două proiecte de lege care prevăd modificarea codului transportului rutier.

PETRU FRUNZE, deputat: "Timp de un an jumate nu avem posibilitate să punem în agendăparlamentară pentru a fi aprobat acest proiect de lege din cauza că ministerul Economiei şi Infrastructurii Drumurilor au dat aviz negativ. Persoanele responsabile din acest domeniu nu doresc ca să fie liberalizată această piaţă. Având în consideraţie că 40 de procente din transportatori, activează în mod ilegal, este o problemă foarte gravă". 

Reprezentanţii Asociaţiilor Patronale din domeniul transporturilor rutiere susţin şi ei că: "Transporturile ilicite reprezintă o ameninţare gravă pentru ramura transporturilor din Republica Moldova. Acum, bugetul pierde în jur de 40 la sută din încasările pe care ar putea să le înregistreze de la operatorii de transport, din cauza existenţei unei reţele bine organizate şi dirijate de transport ilicit".

Tranportatorii şi reprezentanţii ANTA se vor întruni marţi pentru noi discuţii. 
 
Similare
RECOMANDĂRI