Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

TVR MOLDOVA lansează o campanie de informare dedicată beneficiilor oferite de parteneriatul cu Uniunea Europeană

Suntem tot mai aproape de Ziua Europei iar, astăzi, TVR MOLDOVA lansează o campanie de informare dedicată beneficiilor oferite de parteneriatul cu Uniunea Europeană. Vă aducem în prim-plan poveştile de succes ale celor, viaţa cărora s-a schimbat radical după ce au putut circula şi munci liber în ţările spaţiului comunitar sau au beneficiat de finanţări europene. Urmăriţi o campanie realizată de jurnalista Svetlana Gore.

De 8 ani, cetăţenii Republicii Moldova sunt scutiţi de vize pentru a călători în Uniunea Europeană. În această perioadă, peste 2,4 milioane de basarabeni au beneficiat de aceste facilităţi şi au călătorit în Uniunea Europeană de mai mult de 10 milioane de ori. Mai sunt însă destui care doar îşi imaginează cum este viaţa acolo.

Uniunea Europeană pune accent deosebit pe dezvoltarea afacerilor locale. Peste 19 mii de IMM-uri au primit sprijin financiar şi au fost create peste 11 mii de locuri de muncă. Aşa a crescut şi comerţul Republicii Moldova iar cota exportului în ţările europene este de 68%. Companiile sunt ajutate să-şi aducă afacerile la un nivel mai înalt.

EUGENIU CERNIT director companie: „Compania este înfiinţată în anul 2000 ca distribuitor de materiale pentru producerea mobilei. Acum am împlinit 19 ani şi suntem un grup mare producător şi exportator de mobilă. Ne tot extindem şi creştem”.

EUGENIU CERNIT director companie: „La un moment dat, am decis să pornim ŞI producerea de mobilă ceea ce a fost necesar ca să procurăm utilaje performante pentru producerea mobilei. De asta am decis să investim în utilaje şi în dezvoltarea companiei”.

EUGENIU CERNIT director companie: „Suntem permanent în căutarea pieţelor noi şi dezvoltării întreprinderii. De aceea, acum 3 ani am început să exportăm în UE”.

EUGENIU CERNIT director: „În aceşti 3 ani de export am observat şi diferenţa între consumul pe piaţa locală şi cel de pe piaţa europeană. Piaţa locală necesită mobilă practică pe când cea europeană – mai mult design şi materiale noi”.

NELI ROTARU desenator: „Lucru meu este foarte creativ. Pot să îmi realizez fantezia cu oamenii cu care lucrez. Lucru cu oamenii este foarte interesant. Învăţ în toată ziua ceva nou şi asta mă face să cresc în toată ziua”.

O afacere de succes a dezvoltat cu ajutorul UE şi o companie din Republica Moldova care este lider in producerea ţiglelor pentru acoperiş şi a sistemelor pluviale. Are 60 de angajaţi, 300 de parteneri şi dezvoltă aproape 600 de proiecte.

ILARION URSU director general companie: „Totul a început de la o viziune de a face produse locale. Pentru că timpurile din anii 90 şi, aceste produse care acum - sunt toate se importau”.

ILARION URSU director general companie: „Dintr-o 100%, noi practic 84% este exportul în Uniunea Europeană”.

 ILARION URSU director general companie: „Cele mai mari valori în companie, în primul rând, sunt oamenii. Oameni care sunt aliniaţi la obiectivul companiei şi de aici reiese şi ceea ce noi realizăm şi facem”.
 
Similare
RECOMANDĂRI