UNICEF: Cum să interacţionaţi şi să vă sprijiniţi copiii acasă în timpul pandemiei
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

UNICEF: Cum să interacţionaţi şi să vă sprijiniţi copiii acasă în timpul pandemiei

Evenimentele recente care au avut loc ca rezultat al pandemiei de COVID-19 au schimbat rutinele zilnice ale multor copii şi părinţi. Întrucât tot mai multe familii se confruntă cu distanţarea socială, auto-carantina şi închiderea şcolilor şi a locurilor de muncă, este posibil ca acestea să se simtă stresate. În context, UNICEF Moldova vine cu mai multe recomandări pentru părinţi, pentru ca aceştia să petreacă timpul cu copiii eficient chiar şi pe timp de carantină.


Astfel, părinţii sunt îndemnaţi să creeze împreună cu copilul un program zilnic, să deseneze împreună structura acestui program, astfel încât să fie reprezentată fiecare activitate şi inclusă o cronologie generală pentru momentul în care fiecare din ele va avea loc. Binevenit ar fi organizarea unui program care să corespundă cu rutina zilnică pe care copilul a avut-o la grădiniţă înainte de noua situaţie.

Copiii pot fi şi trebuie incluşi în treburile şi activităţile gospodăreşti zilnice, indicându-le exact sarcina sau un rol. De exemplu, aranjarea mesei, udarea florilor, împăturirea hainelor curate etc.

Părinţii pot face o listă cu activităţi care pot fi făcute în casă sau afară, în funcţie de circumstanţe şi echilibra activităţile fizice cu activităţile sedentare. Când vine vorba de copiii de vârstă preşcolară, este mai importantă menţinerea unui proces de învăţare pozitiv şi distractiv, decât părinţii să-şi facă griji în privinţa păstrării abilităţilor academice ale acestora. Momentele, cum ar fi cititul împreună, povestitul de istorioare şi jucatul, sunt modalităţi distractive de a continua învăţarea fără a-i stresa prea tare pe cei mici.

Se recomandă şi stabilirea conţinutului şi timpului corespunzător petrecut în faţa ecranelor TV, precum şi protejarea copiilor de conţinutul mass-media necorespunzător care îi poate îngrijora şi stresa şi mai tare. Acest lucru se va face prin limitarea numărului de ştiri despre COVID-19 pe care familia le ascultă, mai ales în faţa copiilor mici.

Atunci când părinţii se confruntă cu comportamente nedorite, sunt îndemnaţi să opteze pentru metode non-violente de disciplinare.

Pentru a compensa distanţarea socială pot fi utilizate tehnologiile şi diverse aplicaţii care permit contactul şi discuţiile cu prietenii şi familia la distanţă.

Toate instituţiile de învăţământ din ţară sunt închise din 11 martie. Acestea vor rămâne închise până cel puţin la sfârşitul lunii.
Similare
RECOMANDĂRI