Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:
Revista Bibliopolis, un model de promovare a limbii române
Un model de promovare a limbii române, a alfabetului latin şi a scriitorilor care au militat pentru renaşterea naţională este revista Bibliopolis. Tradus din limba greacă, înseamnă oraşul cărţilor şi este o publicaţie periodică de specialitate, a Bibliotecii Municipale Bogdan Petriceicu Haşdeu, dedicată iubitorilor de frumos, cultură şi limbă română.
Revista a apărut la iniţiativa Lidiei Kulikovski, în anul 2002, directorul de atunci a Bibliotecii Municipale Bogdan Petriceicu Haşdeu. Prima ediţie a fost dedicată chiar bibliotecii.
De-a lungul anilor, tematica s-a diversificat, astfel încât mulţi oameni de cultură din întreg spaţiul românesc şi-au găsit locul în paginile revistei.
Co-fondatorul revistei, Vlad Pohilă, a lucrat împreună cu Lidia Kulikovski, şi au conceput un instrument indispensabil sferei culturale.
În cele 70 de volume care au văzut lumina tiparului până în prezent, a încăput o perioadă vastă de istorie a culturii. Revista a ajuns să fie cunoscută şi şi în spaţiul românesc.
Oameni talentaţi şi zeci de colaboratori generează idei pentru ca Bibliopolis care promovează cartea, lectura şi scriitorii să aibă continuitate şi să fie şi pe mai departe promotor al limbii române.
De-a lungul anilor, tematica s-a diversificat, astfel încât mulţi oameni de cultură din întreg spaţiul românesc şi-au găsit locul în paginile revistei.
Co-fondatorul revistei, Vlad Pohilă, a lucrat împreună cu Lidia Kulikovski, şi au conceput un instrument indispensabil sferei culturale.
În cele 70 de volume care au văzut lumina tiparului până în prezent, a încăput o perioadă vastă de istorie a culturii. Revista a ajuns să fie cunoscută şi şi în spaţiul românesc.
Oameni talentaţi şi zeci de colaboratori generează idei pentru ca Bibliopolis care promovează cartea, lectura şi scriitorii să aibă continuitate şi să fie şi pe mai departe promotor al limbii române.