BNM a lansat o campanie de informare şi sensibilizare a publicului la tema financiar-bancară
Sursa foto:bnm.md Vizualizari:

BNM a lansat o campanie de informare şi sensibilizare a publicului la tema financiar-bancară

Banca Naţională a Moldovei (BNM) a lansat campania de informare şi sensibilizare a societăţii cu genericul „Educaţia financiară- un beneficiu personal, social şi economic”. Astfel, banca centrală propune publicului  o serie de videografice, podcasturi şi videoghiduri realizate în cadrul proiectului Guvernului Marii Britanii: „Susţinerea BNM în procesul de ridicare a nivelului educaţiei şi incluziunii financiare în Republica Moldova”. Acestea prezintă, în mod  succint şi accesibil,  concepte financiare şi sfaturi utile pentru viaţa de fiecare zi, conexă tot mai frecvent cu dezvoltarea rapidă a produselor şi serviciilor financiare.

Planificarea financiară inteligentă - cum ar fi planificarea bugetului, economisirea pentru situaţii de urgenţă şi pregătirea pentru pensionare - poate ajuta populaţia să se bucure de o viaţă mai bună şi să treacă mai uşor peste anumite crize”, a precizat în deschiderea evenimentului guvernatorul Băncii Naţionale, Octavian Armaşu.

Oficialul a subliniat că la nivel de ţară este important să se acţioneze în mod strategic şi sistemic pentru a oferi educaţie financiară oamenilor la toate etapele vieţii. În acest context, şeful băncii centrale a făcut apel către autorităţi, instituţii, organizaţii de a-şi uni eforturile şi a considera educaţia financiară drept una din priorităţile social-economice ale ţării.

În aceeaşi ordine de idei, Chris Perkins, director de programe la  Ambasada Regatului Unit în Republica Moldova a menţionat că „educaţia şi incluziunea financiară împreună cu un sistem robust al protecţiei consumatorului sunt vitale pentru împuternicirea cetăţenilor şi stabilitatea generală a sistemului financiar al acestei ţări”.

Educaţia financiară presupune informarea corectă cu referire la diverse concepte şi instrumente financiare, economii şi investiţii, asigurând, în aşa fel, raportul optim dintre venituri şi cheltuieli. O decizie financiară adecvată la nivel individual contribuie la menţinerea echilibrului financiar în întreaga societate”, a spus Liubomir Chiriac, director executiv al IDIS Viitorul - instituţia care a implementat proiectul respectiv.

Produsele multimedia sunt adresate tuturor membrilor societăţii şi abordează diverse subiecte din domeniul financiar-bancar. Acestea pot fi vizualizate pe canalele de comunicare ale BNM, inclusiv pe canalul de Youtube.

Campania „Educaţia financiară- un beneficiu personal, social şi economic” va dura un an.

Similare
RECOMANDĂRI