Clienţii păgubiţi în urma jafului de la MAIB consideră că infracţiunea a fost organizată din interiorul băncii
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Clienţii păgubiţi în urma jafului de la MAIB consideră că infracţiunea a fost organizată din interiorul băncii

Veaceslav Şevciuc, reprezentantul a aproximativ 20 de clienţi păgubiţi în urma jafului de la Moldova-Agroindbank, susţine că aceştia sunt de părere că infracţiunea a fost organizată din interiorul băncii. O demonstrează, spun ei, şi faptul că au fost deconectate sistemele de alarmă şi de supraveghere video.

Într-o conferinţă de presă la IPN, Veaceslav Şevciuc a declarat că banca a chemat deponenţii să păstreze banii în casete de siguranţă şi le-a garantat integritatea conţinutului. „După ce am depus banii noştri la păstrare în această bancă, noi am reclamat băncii încălcarea condiţiilor de siguranţă. Şi anume: instalarea de către bancă a utilajului de urmărire video în camera de păstrare, prin care s-a încălcat confidenţialitatea operaţiunilor de depunere. Clienţii erau monitorizaţi permanent prin camera video, se vedea ceea ce depun în caseta de siguranţă”, a comunicat Veaceslav Şevciuc, potrivit IPN.

Potrivit lui, a fost reclamată şi deconectarea sistematică a electricităţii în camera de păstrare. „La reclamaţiile noastre, banca ne-a asigurat că putem să păstrăm în continuare banii în condiţii de siguranţă. La scurt timp după ce am primit asigurările băncii, în data de 6 iulie a anului curent, la ora 17.00, banca ne-a comunicat prin SMS că au fost sparte cutiile noastre de siguranţă şi banii noştri – furaţi”, menţionează reprezentantul clienţilor păgubiţi.

Banca le-a promis clienţilor păgubiţi despăgubiri de până la 1 milion de lei pentru fiecare. Veaceslav Şevciuc spune că la prima etapă banca le-a oferit câte 500 de mii de lei, iar când clienţii au cerut şi a doua parte, li s-a spus să aştepte „să caute mai întâi hoţii”.

„Banca nu şi-a onorat angajamentul luat faţă de clienţi. La acest comportament abuziv şi viclean al băncii, noi, persoanele păgubite, informăm că am găsit hoţul: hoţul este Moldova-Agroindbank. Incriminăm Moldova-Agroindbank ca persoană juridică, care a comis cu certitudine două infracţiuni: organizarea furtului casetelor de siguranţă şi neglijenţă gravă criminală, în asigurarea păstrării bunurilor de valori ale clienţilor”, a declarat Veaceslav Şevciuc.

Clienţii păgubiţi solicită Ministerului Afacerilor Interne să pornească urmărirea penală în privinţa MAIB.

Aceştia susţin că vor organiza proteste în faţa sediului MAIB, care vor fi încheiate doar după ce vor primi întreaga despăgubire.
Similare
RECOMANDĂRI