Consumatorii vor fi informaţi cum îşi pot apăra drepturile în domeniul energetic 
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Consumatorii vor fi informaţi cum îşi pot apăra drepturile în domeniul energetic 

Cetăţenii vor fi informaţi, prin diverse activităţi, spoturi şi pliante, despre competenţele Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Energetică, precum şi despre cum îşi pot apăra drepturile în calitate de consumator în domeniile pe care instituţia le reglementează. Campania de informare se va desfăşura până în luna octombrie.

Şefa Serviciului comunicare al ANRE, Galina Sanduţa, a declarat pentru IPN că obiectivul campaniei este educarea percepţiei publice despre rolul ANRE în domeniul protecţiei consumatorului. „Pentru noi este foarte important ca cetăţenii să cunoască că ANRE se ocupă nu doar de tarife, preţuri, măriri, scăderi, dar şi că în momentul în care apare o problemă, consumatorul se poate adresa la noi. De asemenea, foarte puţini dintre consumatori cunosc despre faptul că în cadrul Agenţiei avem şi o secţie care se numeşte Protecţia consumatorului, în cadrul căreia colegii noştri pot îndruma şi ajuta un cetăţean care s-a confruntat cu o problemă în ceea ce ţine de respectarea drepturilor de către un operator sau altul”, a menţionat Galina Sanduţa.

Ideea campaniei a pornit de la întrebarea: Ce ştiu cetăţenii despre ANRE? Primul eveniment, un seminar, deja a avut loc. În cadrul acestui eveniment a fost lansat un spot social, care urmează să fie difuzat online, la TV, inclusiv la televiziunile regionale. Agenţia îşi propune să ajungă la cât mai mulţi consumatori din ţară. De asemenea, vor fi deplasări în teren, unde vor fi organizate întâlniri cu cetăţenii, vor fi distribuite pliante şi broşuri informative.

Oamenii vor informaţi şi despre existenţa liniei verzi: +373 800 10 008, la care pot apela atunci când le sunt încălcate drepturile în calitate de consumator. De exemplu, atunci când întâmpină o problemă la o staţie PECO, în cazul în care a fost deconectat pe o perioadă mai mare de la energia electrică sau, de exemplu, când primeşte un refuz nejustificat din partea furnizorului de a încheia contractul de prestări servicii.

De asemenea, se lucrează că o versiune nouă a paginii electronice a Agenţiei, astfel încât aceasta să devină cât mai accesibilă pentru cetăţeni. Urmează să fie lansată o rubrică detaliată „Pagina consumatorului”, unde aceştia vor putea găsi răspuns la întrebările pe care le au.

Conform competenţelor, ANRE asigură respectarea drepturilor consumatorilor finali prin intermediul monitorizării activităţii titularilor de licenţe care desfăşoară activităţi în sectoarele reglementate şi are posibilitatea de a sancţiona companiile atunci când nu sunt respectate drepturile legitime ale consumatorilor, examinează şi soluţionează problemele expuse în reclamaţiile consumatorilor finali în procedură extrajudiciară etc.

Similare
RECOMANDĂRI