Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Din cauza pandemiei, hotelurile din Republica Moldova, în special cele din Chişinău, sunt practic pustii: „Anul acesta dacă avem 20-30 de camere vândute”

În timp ce pensiunile din afara Chişinăului sunt pline, hotelurile din oraş sunt practic pustii în această perioadă. Din cauza pandemiei, Republica Moldova şi-a închis graniţele pentru turiştii străini şi a devenit o ţară izolată. Asta a afectat grav domeniul hotelier, care este într-o mare criză de clienţi.  

Activitatea hotelurile din Republica Moldova, în special a celor din Chişinău, este bazată, în special, pe turiştii din străinătate. Este şi cazul acestui hotel aflat în centrul oraşului, care şi-a început activitatea în urmă cu un deceniu. Anii trecuţi, în timpul verii, hotelul era plin. Acum, din cauza pandemiei, numeri pe degete clienţii.

EUGEN JARCUŢCHII, administrator hotel: „Fiind ţara închisă, graniţele închise, restricţiile de autoizolare la ieşire , la intrare, turismul a scăzut drastic, dar nu la nivel 0 cum s-ar putea gândi unii. Sântem la un nivel de 1-2 %. Dacă noi în total vara trecută am avut 1500 - 1700 de camere vândute, anul acesta dacă avem 20-30”.

Administratorul spune că mulţi turişti şi-au amânat rezervările sau chiar le-au anulat încă de la începutul pandemiei.

EUGEN JARCUŢCHII, administrator hotel: „Primele consecinţe noi le-am simţit chiar în mijlocul lunii ianuarie, fiindcă atunci s-ar început răspândirea mondială a virusului şi imediat jumătate din grupurile pe care le-am avut au fost amânate chiar din ianuarie”.

Pentru ca afacerea să supraveţuiască, administratorii hotelului s-au reprofilat pe clienţii autohtoni şi chiar au scăzut preţurile la cazare la  jumătate.

EUGEN JARCUŢCHII, administrator hotel: „Noi din păcate, niciodată nu ne orientam la clientul local în sensul turismului. Restaurantul da, sălile de conferinţă – da, însă turistul străin a fost principala sursă de venit.  MUSCA Preţul da, de exemplu single-ul la noi şi acum e afişat ca 80 dar pe booking.com este 40 şi când sună cineva la telefon spune preţul ăsta 40 de euro sau 800 de lei”.

Administratorul hotelului este optimist. Recunoaşte că pierderile sunt imense, dar o altă ieşire din situaţie nu există.

EUGEN JARCUŢCHII, administrator hotel: „Zece ani am lucrata ca 2020 să fie un an de aur. El pe hârtie la începutul anului era un an de aur când te uitai la fişa de rezervări, acum ele toate sunt contramandate”.

 Cu o situaţie asemănătoare se confruntă şi un alt hotel aflat în centru Chişinăului. Din cele 33 de camere pe care le are, nici 30% nu sunt ocupate.

OLEG REZMIRIŢĂ, manager de vânzări: „Ce ţine de vânzări, cifrele, comparativ cu anii trecuţi, chiar anul trecut să luăm a scăzut în mare măsură, în jur de 80 % mai puţin dacă să vorbim de camere”.

Pe timp de pandemie, hotelul a înregistrat pierderi enorme, iar o perioadă a şi fost închis.

OLEG REZMIRIŢĂ, manager de vânzări: „Au fost pierderi pentru că chiar dacă nu operaţionează, edificiul trebuie menţinut. Acele trei luni sau patru cât am fost închişi, nu înseamnă că edificiul are nevoie de menţinere, deci cheltuieli oricum sunt”.

Pentru a face faţă acestei crize, şi la acest hotel administratorii se bazează pe turiştii autohtoni.

OLEG REZMIRIŢĂ, manager de vânzări: „Anul acesta ne-am focusat pe piaţa locală, am creat oferte  special pentru oamenii de aici. Am adăugat mai multe beneficii ca oamenii să poată redescoperi Moldova şi să vadă cât de bune sunt de fapt serviciile la noi”.

În Republica Moldova sunt peste 100 de hoteluri. Din cauza pandemiei şi a lipsei de clienţi, multe dintre ele rămân închise.
Similare
RECOMANDĂRI