DOC. România a aprobat noi derogări pentru transportarea containerelor de mărfuri a R. Moldova prin portul Constanţa
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

DOC. România a aprobat noi derogări pentru transportarea containerelor de mărfuri a R. Moldova prin portul Constanţa

Ministerul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale (MIDR) informează că, urmare a demersurilor efectuate către autorităţile române, pentru facilitarea transportului de mărfuri din Republica Moldova spre portul Constanţa, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii al României a aprobat noi derogări de la aplicarea tarifelor prevăzute pentru depăşirea masei şi dimensiunilor maxime admise, aplicate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Derogările se aplică pentru vehiculele rutiere înmatriculate în România şi Republica Moldova, în următoarele condiţii:

1. vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul tractor înmatriculat în România sau în Republica Moldova, indiferent de ţara de înmatriculare a semiremorcii tractate de acestea;

2. vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu două axe cu semiremorcă cu 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 47,0 tone şi înălţimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;

3. vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu 3 axe cu semiremorcă cu două sau 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 50,0 tone şi înălţimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;

4. masele pe axe ale vehiculelor prevăzute la punctele 2 şi 3 nu depăşesc masele maxime pe axe care pot fi autorizate în circulaţie, aşa cum sunt ele prevăzute la art. 41 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Autorizaţiile speciale de transport emise până la data adoptării Ordinului îşi păstrează termenul de valabilitate, traseul autorizat fiind valabil tur-retur.
Traseul autorizat este:

Constanţa port—DN39—Agigea— DN39—A4—DN2A—Mihail Kogălniceanu—DN2A—Hârşova—Giurgeni—DN2A—Ţăndărei—DN2A—Slobozia—DN2A—Urziceni—DN2—Râmnicu Sărat—DN2—Tişiţa—DN24—varianta ocolire Tecuci—DN24—Bârlad—DN24—Crasna—DN24B—Huşi—DN24B—Albiţa PTF şi retur, însumând aproximativ 520 km.

Similare
RECOMANDĂRI