Mold-street: Planurile a doi giganţi germani pentru Aeroportul din Mărculeşti
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Mold-street: Planurile a doi giganţi germani pentru Aeroportul din Mărculeşti

Companiile germane Lufthansa Cargo şi Fraport ar putea finanţa un studiu de fezabilitate a Aeroportului Internaţional Mărculeşti din Republica Moldova, pentru a evalua mai exact starea infrastructurii, dar şi necesităţile de investiţii.

"Unul din aspectele ce va fi analizat în cadrul studiului este posibilitatea de a efectua transportarea pe calea aerului a producţiei unor întreprinderi din Moldova în Germania şi invers. În primul rând e vorba de companiile din sectorul automotive, multe din care au capital german şi produc pentru diverse grupuri germane", a declarat pentru Mold-Street.com, Marin Ciobanu, directorul Zonei Economice Libere Bălţi (ZEL Bălţi).

Potrivit lui Ciobanu, care s-a ocupat în ultimele 4-5 luni de negocierile cu Lufthansa Cargo şi Fraport, ar exista deja un interes dun partea unor giganţi precum Draexlmaier, care deţine trei fabrici în Moldova, pentru a transporta pe calea aerului producţia.

În plus condiţiile economice preferenţiale, permit rezidenţilor ZEL Aeroportul Internaţional Mărculeşti desfăşurarea activităţilor fără aplicarea restricţiilor tarifare şi netarifare ale regimului vamal, iar aceasta ar putea atrage noi rezidenţi. 

"Reprezentanţii companiilor germane Lufthansa Cargo şi Fraport susţin că acestea ar fi gata să aloce câteva sute de mii de euro pentru realizarea acestui studiu de fezabilitate.

O altă soluţie de finanţare ar fi din fondurile landului Hessen din Germania, sau din fondurile Uniunii Europene. Mai ales dacă se constată că ar fi nevoie de alocaţii mai substanţiale", a precizat directorul Zonei Economice Libere Bălţi.

Anterior în cadrul unei întrevederi cu premierul Pavel Filip, reprezentanţii Lufthansa Cargo şi Fraport s-au arătat să ofere experienţa necesară pentru reformarea aeroportului şi dezvoltarea serviciilor de transport aerian cargo şi de pasageri la cel mai înalt nivel.

Drept urmare, aeroportul poate deveni un centru de afaceri capabil să asigure conexiunea dintre CSI şi UE, inclusiv datorită poziţiei geografice favorabile. Prim-ministrul a accentuat că Guvernul este interesat de realizarea acestui proiect şi va menţine în continuare o comunicare directă cu potenţialii investitori, în mod special pe subiecte ce ţin de dezvoltarea infrastructurii de afaceri şi sporirea capacităţii economice a ţării.

De notat că Aeroportul Internaţional Mărculeşti, la momentul când a devenit în 2008 zonă economică liberă, avea toate ingredientele pentru succes (spaţii, tehnică, instalaţii şi imobile), dar aşa şi nu a realizat planul de dezvoltare, iar zona întreagă se află în stare de degradare.

Similare