Recesiunea continuă pe piaţa serviciilor de telefonie fixă din Republica Moldova
Vizualizari:

Recesiunea continuă pe piaţa serviciilor de telefonie fixă din Republica Moldova

Conform datelor statistice pentru trimestrul I al anului 2021, raportate ANRCETI de către furnizorii de servicii de telefonie fixă, principalii indicatori ai acestei pieţe au continuat să scadă.

Numărul abonaţilor s-a micşorat, timp de trei luni, cu 0,9% şi au alcătuit 1,02 milioane, traficul total de voce s-a diminuat, faţă de trimestrul I al anului 2020, cu 3% şi a constituit circa 284 milioane minute, iar volumul total al vânzărilor a scăzut, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 8,8% totalizând 88,7 milioane lei, scrie Bizlaw.md.

Cea mai mare scădere a numărului de abonaţi (0,9%) a fost atestată la compania Moldtelecom, însumând un total de 911,4 mii., dar şi baza de abonaţi ai furnizorilor alternativi s-a diminuat cu 0,5%, numărul acestora ajungând la 107,2 mii. Rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă, raportată la 100 de locuitori, a scăzut, timp de trei luni, cu 0,3 p.p. şi a ajuns la 38,6%.

Diminuarea volumului total al traficului de voce în reţele fixe a fost determinată de scăderea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul către reţelele internaţionale a scăzut cu 43%, traficul către alte reţele fixe - cu 4,7% şi traficul către reţelele mobile - cu 0,4%. În consecinţă, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) nu a suferit schimbări, menţinându-se valoarea de 144 minute (două ore 24 minute).

Urmare a acestor evoluţii, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus comparativ cu perioada similară a anului precedent cu 4,8% şi a alcătuit 28,9 lei. S.A. ”Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 30,4 lei, iar furnizorii alternativi - un ARPU cumulativ de 16,3 lei. La sfârşitul primului trimestru al anului 2021, cota de piaţă a S.A. ”Moldtelecom”, în funcţie de venituri, a constituit 94,1%.

Similare
RECOMANDĂRI