Studiu: Hotarul de la Prut este principala barieră comercială pentru Republica Moldova - MoldStreet
Sursa foto:10tv.md Vizualizari:

Studiu: Hotarul de la Prut este principala barieră comercială pentru Republica Moldova - MoldStreet

Cea mai mare problemă pentru comerţul Republicii Moldova este timpul de aşteptare la frontieră pentru transportatori, arată un studiu de evaluare cuprinzătoare a coridoarelor comerciale ale Republicii Moldova, realizat în acest an de Programul pentru Reforme Structurale în Moldova.

Potrivit Mold-Street, Studiul privind Evaluarea coridoarelor comerciale (ECC) include o serie de recomandări şi acţiuni strategice pentru Guvernul Republicii Moldova, care vizează facilitarea comerţului internaţional de-a lungul rutelor existente folosite de comercianţii din ţară.

"E un studiu inedit care va oferi autorităţilor şi oamenilor de afaceri din Republica Moldova mai multe soluţii practice pentru îmbunătăţirea performanţelor coridoarelor comerciale în vederea reducerii costurilor de afaceri şi, mai ales, creşterii competitivităţii produselor moldoveneşti pe piaţa internaţională" a declarat la prezentarea publică a studiului, James D. Pettit, ambasadorul SUA la Chişinău.

Totodată el a remarcat că deşi Republica Moldova are o poziţionare geografică favorabilă, situându-se la hotar atât cu economiile şi pieţele tradiţionale, cât şi cu cea mai mare piaţă de desfacere din lume, cea a Uniunii Europene, faptul că avem acces restricţionat la mare generează mai multe provocări pentru economia naţională.

James D. Pettit şi-a exprimat şi speranţa că "Guvernul Republicii Moldova va depune toate eforturile pentru a implementa reformele necesare în domeniul transporturilor şi logisticii şi va asigura un cadru de reglementare modern clar şi simplu pentru facilitarea comerţului."

Douglas Muir, directorul Programului USAID pentru Reforme Structurale în Moldova a menţionat faptul că în toată lumea există o mai mare diversficare a modului de transportare. În Republica Moldova însă circa 90% din mărfuri sunt transportate pe cale rutieră, ceea ce creşte importanţa calităţii drumurilor.

"Dar nu starea drumurilor este cea mai mare problemă pentru comerţul Republicii Moldova", a precizat Douglas Muir. Potrivit lui, studiul a arătat că de fapt cea mai mare problemă este timpul de aşteptare la frontieră pentru transportatori, care variază de la câteva ore, la hotarul cu Ucraina, la 1-3 zile pentru a traversa punctul de trecere a frontierei moldo-române, Leuşeni-Albiţa.

De notat că prin acest punct au trecut în 2016, peste 25% din toate transporturile rutiere de mărfuri, respectiv acesta e un punct cheie pentru comerţul Republicii Moldova.
Similare
RECOMANDĂRI