G7: Uniunea Europeană se angajează să aloce 700 de milioane de euro pentru Parteneriatul mondial pentru educaţie
Sursa foto:imagine simbol Vizualizari:

G7: Uniunea Europeană se angajează să aloce 700 de milioane de euro pentru Parteneriatul mondial pentru educaţie

Înaintea Summitului G7, preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunţat joi că Uniunea Europeană se angajează să aloce 700 de milioane de euro pentru Parteneriatul mondial pentru educaţie (GPE), pentru a contribui la transformarea sistemelor de educaţie, ajutând astfel peste un miliard de fete şi băieţi din 90 de ţări şi teritorii, relatează CaleaEuropeana.ro.

„Sunt mândră că vom sprijini Parteneriatul global pentru educaţie cu 700 de milioane de euro pentru perioada 2021-2027 pentru a contribui la transformarea sistemelor de educaţie din întreaga lume. Sprijinirea educaţiei, în special pentru fete şi femei, este esenţială pentru a oferi tinerei generaţii perspective bune în viaţă”, a transmis Ursula von der Leyen, potrivit sursei citate.

„Educaţia are puterea de a transforma vieţile şi societăţile; ea reprezintă fundamentul egalităţii şi o cheie pentru un viitor mai bun pentru tinerii noştri. Prin angajamentul nostru sporit de 100 de milioane de euro pe an faţă de GPE, vom asigura investiţii durabile în sistemele de educaţie pentru a răspunde nevoilor  a milioane de copii şi tineri din întreaga lume în timpul celei mai mari perturbări a învăţării din istorie”, a declarat comisarul pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen.

Chiar şi înainte de pandemia de COVID-19, exista o criză globală de învăţare, cu un număr estimat de 617 milioane de copii cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani din întreaga lume care nu reuşeau să atingă nivelurile minime de competenţă la citire, iar adolescenţii nu reuşeau să dezvolte competenţele necesare pentru secolul XXI.

COVID-19 a anulat o mare parte din progresele recente în ceea ce priveşte îmbunătăţirea accesului la educaţie şi a parităţii de gen. În plus, a agravat criza învăţării, cu o creştere uriaşă a inegalităţilor, a decalajului digital şi a problemelor psihologice şi mentale.

Educaţia fetelor, în special, a avut enorm de suferit, criza exacerbând barierele şi inegalităţile cu care se confruntă fetele în ţările cu venituri mici şi mijlocii. De exemplu, având mult mai puţin acces la internet decât băieţii (cu 17 % mai puţin la nivel global) şi la tehnologia mobilă (cu 26 % mai puţin), fetele au fost în mare măsură dezavantajate în ceea ce priveşte accesul la oportunităţi de învăţare la distanţă.

Pandemia a agravat, de asemenea, decalajul în ceea ce priveşte finanţarea necesară pentru a realiza o educaţie de calitate pentru toţi până în 2030. Redeschiderea şcolilor în condiţii de siguranţă şi eficienţă va necesita eforturi financiare şi organizaţionale suplimentare considerabile.

Prin diferite instrumente de finanţare, UE sprijină educaţia în aproximativ 100 de ţări din întreaga lume şi colaborează cu ţările partenere încă de la începutul crizei pentru a reduce la minimum impactul pandemiei asupra învăţării şi a bunăstării copiilor şi pentru a facilita întoarcerea în siguranţă la şcoală.

În următoarea perioadă de finanţare, comisarul Urpilainen a decis să crească investiţiile UE în educaţie de la 7 % la cel puţin 10 % în regiunile aflate sub responsabilitatea sa, punând accentul pe asigurarea unei educaţii de calitate, a egalităţii şi a echităţii. Acest lucru înseamnă în special:

  • Investiţii în profesori bine pregătiţi şi motivaţi, care pot transmite copiilor competenţe necesare pentru secolul XXI. Cel puţin 69 de milioane de noi profesori vor trebui recrutaţi până în 2030 pentru învăţământul primar şi secundar, dintre care peste 17 milioane în Africa;
  • Investiţii în egalitate, în special promovarea educaţiei fetelor şi valorificarea potenţialului inovaţiilor digitale. Educarea şi responsabilizarea fetelor reprezintă un aspect esenţial al Planului de acţiune al UE privind egalitatea de gen III, care are ca obiectiv limitarea creşterii inegalităţilor în contextul pandemiei şi accelerarea progreselor în ceea ce priveşte egalitatea de gen şi emanciparea femeilor;
  • Investiţii în competenţe pentru viitor, pentru a pregăti profesioniştii în vederea transformării ecologice şi digitale.
Similare
RECOMANDĂRI