Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Noi reguli privind publicitatea politică pe Facebook. Administratorii reţelei vor şterge orice postare electorală care nu dezvăluie sursa de finanţare, suma plătită şi publicul ţintă

Din 29 martie intră în vigoare noile reguli privind publicitatea politică pe Facebook, în preajma alegerilor pentru Parlamentul European. Astfel, postările cu conţinut electoral trebuie să fie marcate ca atare, cu indicarea sursei, iar într-o bază de date sunt disponibile informaţii esenţiale - cine a plătit reclama şi care e suma.

Pentru a stăvili invazia de ştiri false, ce ar putea influenţa rezultatul europarlamentarelor, au intrat în vigoare noi reguli de conduită pentru giganţii internetului. Administratorii Facebook vor şterge orice postare electorală care nu dezvăluie sursa de finanţare, suma plătită şi publicul ţintă.

Facebook depune eforturi să asaneze mediul online, dar, în Statele Unite cel puţin, problemele se ţin lanţ. Guvernul federal a dat compania în judecată pentru că ar permite proprietarilor de case şi agenţilor imobiliari să-şi ascundă postările publicitare astfel încât să nu fie văzute de anumite categorii - imigranţi, minoritari necreştini.

Raffi Williams,  reprezentant Departamentul pentru Locuinţe şi Dezvoltare Urbană: "Investigaţia noastră a început în august, anul trecut. S-au făcut analize temeinice şi am ajuns la concluzia că discriminarea încă e de actualitate în SUA."

Dacă instanţa admite plângerea civilă depusă de Departamentul federal pentru Locuinţe, Facebook ar putea plăti o amendă de câteva milioane de dolari.

Reprezentanţii Facebook spun că sunt surprinşi de acţiunea în instanţă, pentru că ei deja au anunţat că lucrează la măsuri pentru a elimina această formă de discriminare practicată de agenţiile imobiliare şi de cei care au case de închiriat, dar se feresc de imigranţi, de minorităţi şi de necreştini.

Similare
RECOMANDĂRI