Regulamentul CEC cu privire la reflectarea campaniei electorale
Sursa foto:IPN Vizualizari:

Regulamentul CEC cu privire la reflectarea campaniei electorale

În campania electorală, radiodifuzorii naţionali urmează să acorde concurenţilor electorali în circumscripţia naţională gratuit câte cinci minute de emisie la televiziune şi zece minute la radio. Timpii de antenă respectivi sunt oferiţi în alt spaţiu de emisie decât cel rezervat publicităţii electorale şi dezbaterilor electorale.

Totodată, radiodifuzorii publici vor acorda concurenţilor electorali înregistraţi de Comisia Electorală Centrală şi participanţilor la referendum câte un minut pe zi timp de antenă gratuit pentru plasarea publicităţii electorale.

Pentru contabilizarea timpilor de antenă oferiţi concurenţilor electorali, publicitatea electorală şi emisiunile de dezbateri electorale se vor difuza numai în cadrul unei rubrici speciale „Electorala 2019”. Telespectatorii şi radioascultătorii vor fi informaţi despre aceasta prin titre şi mesaje video şi vocale. În spoturile de publicitate electorală nu pot fi utilizate imagini ce reprezintă cetăţeni străini, instituţii de stat sau autorităţi publice, atât din ţară, cât şi de peste hotare, ori organizaţii internaţionale. Se interzice combinarea de culori sau sunete care invocă simboluri naţionale ale altui stat, utilizarea materialelor în care apar personalităţi istorice ale Republicii Moldova sau de peste hotare, simbolistica unor state străine sau organizaţii internaţionale sau imaginea unor persoane oficiale străine. Totodată, utilizarea materialelor de arhivă va fi însoţită, în mod clar, de menţiunea „Arhiva”, după caz, video sau audio, care trebuie să fie uşor sesizabilă.

Radiodifuzorii naţionali şi publici sunt obligaţi, iar cei locali şi regionali au dreptul să organizeze dezbateri electorale în campania electorală pentru alegerile parlamentare şi referendum în circumscripţia naţională. Radiodifuzorii locali sau regionali sunt obligaţi, iar cei naţionali sunt în drept să organizeze dezbateri electorale în campania electorală pentru alegerile parlamentare în circumscripţii uninominale. La organizarea dezbaterilor electorale, talk-show-urilor şi a altor emisiuni, radiodifuzorii vor asigura respectarea principiilor echilibrului, imparţialităţii, responsabilităţii şi pluralismului de opinii în cadrul luărilor de cuvânt ale concurenţilor electorali sau participanţilor la referendum.

Perioada electorală pentru alegerile parlamentare 24 februarie 2019 a început pe 10 decembrie şi se va finaliza odată cu data confirmării rezultatelor alegerilor de către Curtea Constituţională. Campania electorală, pentru toţi concurenţii înscrişi în cursă, atât de către CEC, la nivel naţional, cât şi de către consiliile electorale, în circumscripţiile uninominale, va începe cu 30 de zile înainte de ziua alegerilor – pe 25 ianuarie 2019.

Prevederile se regăsesc într-un regulament cu privire la reflectarea campaniei electorale la alegerile parlamentare şi referendumul republican din 24 februarie 2019 de către instituţiile audiovizualului, aprobat de CEC, transmite IPN.
Similare
RECOMANDĂRI