Cercetătorii au descoperit semnale ciudate emanate din miezul Pământului
Sursa foto:descopera.ro Vizualizari:

Cercetătorii au descoperit semnale ciudate emanate din miezul Pământului

Câmpul magnetic al Pământului este rezultatul blocării particulelor încărcate într-un „dans” al curenţilor de convecţie, adânc în miezul Pământului.

Conform unui studiu recent însă, publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences, ar mai putea să existe o metodă, notează descopera.ro.

O echipă condusă de Nicolas Gillet, din cadrul Universităţii Grenoble-Alpes, Franţa a descoperit că, acest câmp magnetic al Pământului fluctuează la fiecare şapte ani, îndreptându-se spre vest cu aproximativ 1450 kilometri în jurul Ecuatorului – demonstrând faptul că încă mai sunt multe de învăţat despre interiorul planetei noastre.

Bolovani peste bolovani

„Ceea ce este important de ştiut este că acest câmp magnetic din miezul Pământului evoluează pe nişte perioade lungi de timp”, spune Gillet. „Iar ceea ce am observat noi reprezintă doar o mică parte”.

Până acum, cercetătorii au prezis că un strat subţire de pietre stratificate ar putea genera schimbările de câmp magnetic dintre miezul exterior şi manta. Dar Gillet sugerează că aceste schimbări se pot petrece şi fără aceste straturi de roci, indică Futurism.

Echipa sa a analizat datele câmpului geomagnetic adunate între 1999 şi 2021 – colectate de sateliţi şi observatoarele terestre. Iar descoperirile, spune echipa de cercetători, pot avea implicaţii majore asupra modului de înţelegere a formării planetei noastre.

Fizica din spatele câmpului magnetic

„Încercăm să înţelegem fizica responsabilă pentru evoluţia observabilă a câmpului magnetic al planetei noastre”, mai spune Gillet. „Evoluează pe toate scalele de timp, iar perioadele mai lungi comportă cele mai puternice schimbări.”

„Aceste schimbări inter-anuale rămân în continuare un mister, încă de la descoperirea acestora din anii 1970”, a mai adăugat cercetătorul. „Înţelegerea lor ar putea oferi noi înţelegeri despre miezul Pământului, loc din care nu pot fi luate direct mostre sau făcute observaţii directe”.