Cometele din afara sistemului nostru solar ne-ar putea vizita mai des
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Cometele din afara sistemului nostru solar ne-ar putea vizita mai des

Astronomii au observat, în ultimii patru ani, doi vizitatori în Sistemul Solar care au venit din alte părţi ale galaxiei. Ambii au furnizat o mulţime de date care vor fi studiate mulţi ani şi le-au lăsat, totodată, oamenilor de ştiinţă o multitudine de întrebări.

Potrivit unui nou studiu, unul dintre aceşti vizitatori, cometa Borisov (descoperită în decembrie 2018), face parte dintr-o clasă de obiecte din care vom vedea mai multe în viitorul apropiat, deşi autorii cercetării recunosc că marjele de eroare sunt uriaşe.

Vizitatorii interstelari ar putea oferi o perspectivă excelentă asupra altor sisteme stelare, însă trebuie mai întâi să fie descoperite.

Amir Siraj, de la Universitatea Harvard, şi profesorul Avi Loeb concluzionează, în revista Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, că am putea avea o mulţime de oportunităţi. Avi Loeb este cunoscut şi pentru faptul că, după apariţia obiectului Oumuamua, a afirmat că este o navă extraterestră, susţinându-şi teoria cu insistenţă în comunitatea ştiinţifică.

Siraj subliniază că norul lui Oort se întinde pe o distanţă de 160 de trilioane de kilometri de la Soare în toate direcţiile. Marea majoritate a obiectelor interstelare vor trece prin marginile exterioare, astfel neexistând nicio şansă de detectare.

Posibilitatea ca bucăţi de rocă şi gheaţă să treacă frecvent dincolo de orbita lui Neptun este interesantă, dar cu importanţă limitată. Cu toate acestea, studiul merge mai departe, sugerând chiar şi că în orbita lui Saturn ar putea exista un număr similar de vizitatori.

În prezent sunt detectaţi mulţi asteroizi la distanţe prea mari pentru a reprezenta o ameninţare şi a căror orbită nu poate fi determinată. Unele corpuri spaţiale este posibil să fi dispărut cu mult timp înainte să le urmărească cineva, notează IFL Science.

Calculele lui Siraj şi Loeb se bazează pe estimări ale şanselor de a detecta un obiect mic care nu se apropie niciodată de Soare. Dacă au găsit unul, trebuie să fie mai multe şi au încercat să calculeze.