Creierul uman se ''reorganizează'' în urma unor traume corporale
Sursa foto:https://www.descopera.ro/ Vizualizari:

Creierul uman se ''reorganizează'' în urma unor traume corporale

Atunci când un membru este amputat, regiunea din creier care se ocupă de controlarea acestuia este dedicată membrelor rămase.

Cercetătorii au identificat dovezi ale neuroplasticităţii, capacitatea căilor neuronale de a se reorganiza, în cazul fiinţelor umane. Studii anterioare au prezentat dovezi ale acestui fenomen în cazul animalelor, dar acest studiu recent este primul care tratează acest subiect în cazul oamenilor, notează Medicalxpress.

În cadrul unui studiu, în care au participat 48 de persoane, dintre care 19 au trecut prin amputarea unui braţ, oamenii de ştiinţă au vrut să identifice modul în care căile neuronale se organizează. Astfel, cu ajutorul imagisticii prin rezonanţă magnetică funcţională (fRMN), cercetătorii au putut identifica modul în care zonele din creier dedicate braţului amputat au fost „reorganizate” astfel încât să fie folosite pentru controlul braţului rămas.

„Când o persoană atinge ceva cu mâna dreaptă, o zonă dedicată mâinii în partea stângă a creierului se aprinde ", a spus Scott Frey, expert în neuroştiinţe. „Reacţia opusă se întâmplă cu mâna stângă. Dar când cineva pierde o mână, am găsit că ambele zone din creier, pentru mâna stânga şi dreapta, devin dedicate mâinii sănătoase rămase. Acesta este un exemplu izbitor de reorganizare funcţională sau plasticitate a creierului uman”, mai adaugă acesta.