„Farout”, o planetă pitică roz, cel mai îndepărtat corp ceresc detectat în Sistemul Solar
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Oamenii de ştiinţă au descoperit cel mai îndepărtat corp ceresc cunoscut din Sistemul Solar, atât de izolat şi de neobişnuit, încât i-au atribuit porecla „Farout”, pentru a defini o planetă pitică roz, acoperită cu gheaţă şi cu o deplasare foarte lentă, aflată la o distanţă de 120-130 de ori mai mare faţă de Soare decât distanţa ce separă Terra de astrul aflat în centrul sistemului nostru solar, informează Reuters.

Astronomul Scott Sheppard de la Carnegie Institution for Science din Washington a declarat marţi că acea planetă pitică, a cărei denumire oficială este 2018 VG18, are un diametru estimat de 500-600 de kilometri.

În Sistemul Solar există aproximativ 50 de planete pitice. Cele mai mari dintre ele sunt Pluto, cu un diametru de 2.370 de kilometri, şi Eris, ce are un diametru de aproximativ 2.325 de kilometri.

Descoperirea noii planete pitice a fost anunţată luni de Minor Planet Center (Centrul Planetelor Minore), un organism ce aparţine de Uniunea Astronomică Internaţională.

„Nu ştim prea multe despre ea. Am detectat-o abia luna trecută. După luminozitatea sa, putem să îi determinăm mărimea. Îi cunoaştem culoarea. Are o nuanţă roz, roşiatică. Dacă pui gheaţă în acel spaţiu îndepărtat şi o iradiezi cu raze solare, gheaţa capătă cu timpul o culoare roşiatică, roz. Credem că suprafaţa sa este acoperită probabil cu gheaţă”, a spus Scott Sheppard.

Astronomul american şi alţi oameni de ştiinţă au zărit obiectul cosmic „Farout” cu ocazia cercetărilor întreprinse pentru a detecta corpuri cereşti extrem de îndepărtate din Sistemul Solar. În 2014, aceiaşi cercetători au propus o teorie despre existenţa celei de-a noua planete majore care s-ar afla la limitele externe ale Sistemului Solar.

Ei mai spun că „Farout” se deplasează atât de încet prin spaţiu, încât are nevoie de peste 1.000 de ani pentru a efectua o rotaţie completă în jurul Soarelui, transmite Agerpres.