NASA a înregistrat apariţia unei ”proeminenţe solare” uriaşe
Sursa foto:Descopera Vizualizari:

NASA a înregistrat apariţia unei ”proeminenţe solare” uriaşe

Nasa a observat o explozie uriaşă pe suprafaţa Soarelui. Proeminenţa a fost înregistrată de către satelitul Solar Dynamics Observatory pe 25 octombrie.

Proeminenţa se întinde  pe aproximativ 128.747 kilometri. Conform descopera.ro, membrii agenţiei spaţiale NASA au declarat că „diametrul este de trei ori mai mare decât cel al Pământului”.

Apariţia unei proeminenţe uriaşe reprezintă un fenomen inexplicabil, cercetătorii nu cunosc momentan cauza ce duce la apariţia lor. Acestea sunt observate în momentul în care explodează de pe suprafaţa Soarelui şi se propagă în coroană. Acestea sunt asociate fotosferei, zona exterioară a Soarelui, partea ce emite lumină şi căldură.

„Satelitul Solar Dinamics a observat momentul apariţiei unei proeminenţe deasupra suprafeţei Soarelui. Aceste proeminenţe sunt de obicei nori cu temperaturi relativ scăzute, compuşi din plasmă”, a precizat NASA.

Imaginea furnizată de satelit include şi o fotografie cu Pământul pentru a putea fi observată amploarea proeminenţei. Plasma este un gaz fierbinte compus din hidrogen şi heliu încărcate electric ce se mişcă de-a lungul câmpului magnetic generat de Soare. Atunci când o structură de pe stea devine instabilă este eliberată plasmă. În mod normal, o proeminenţă solară se formează în decursul unei zile, însă sunt cazuri în care persistă pe parcursul a mai multe zile sau chiar luni.