O mostră de rocă adusă de misiunea Apollo 14 de pe Lună ar proveni de pe Pământ
Sursa foto:Descopera Vizualizari:

O mostră de rocă adusă de misiunea Apollo 14 de pe Lună ar proveni de pe Pământ

Una dintre probele aduse în timpul misiunii Apollo 14 ar conţine elemente chimice specifice Pământului, relatează agenţia de ştiri chineză Xinhua. Sursa descrie studiile de la Universitatea Curtin, unde au fost cercetate mostre aduse în timpul misiunii Apollo 14 din 1971.

Echipa de la Universitatea australiană Curtin a lucrat în asociere cu cercetători de la Muzeul Suedez de Istorie Naturală, Universitatea Naţională Australiană şi Institutul lunar şi planetar din Huston în studierea mostrelor împrumutate de la NASA, scrie descopera.ro.

Potrivit agenţiei chineze, Alexander Nemchin, profesor la Şcoala de Ştiinţe ale Pământului şi Planetelor din cadrul universităţii australiene, a afirmat că savanţii au descoperit că una dintre probele de 1,8 grame analizate s-a dovedit că ar conţine minelare asemănătoare granitului, care este mai obişnuit pe Pământ decât pe Lună.

”Mostra mai conţine şi cuarţ, care este şi mai neobişnuit să fie găsit pe Lună. În plus, analiza urmelor de zircon este foarte diferită de orice altă analiză a acestei substanţe din mostrele de pe Lună şi seamănă izbitor cu cele realizate pentru mostrele recoltate pe Pământ”, a spus Nemchin.

Testele australienilor se pare că au arătat şi că mostra s-a format la temperaturi joase, cel mai probabil în prezenţa apei, astfel încât este mult mai probabil ca roca să se fi format pe Pământ decât pe satelitul natural al planetei.

După descoperiri au apărut speculaţii potrivit cărora un fragment de rocă ar fi fost proiectat de pe Pământ în urma ciocnirii cu un asteroid care ar fi avut dimensiuni similare celui care a provocat dispariţia dinozaurilor.

Oamenii de ştiinţă consideră că Luna însăşi s-a format acum 4,5 miliarde de ani ca urmare a ciocnirii dintre pământ şi un corp ceresc care ar fi avut cu aproximaţie dimensiunile planetei Marte. Cu toate acestea, Luna are propriile sale caracteristici geologice, care disting mostrele adunate de pe suprafaţa ei de rocile de pe pământ.

Au mai existat situaţii în care fragmente de rocă lunară au ajuns pe pământ în urma impactului cu asteroizi, dar, până acum, nu s-a mai observat fenomenul invers.

Savantul citat de chinezi a precizat că nu poate fi sigur 100% că mostra este de pe Pământ, dar argumentele par să sugereze acest lucru, iar această explicaţie este mai plauzibilă decât cea potrivit căreia pe Lună ar fi existat, la un moment dat, condiţii asemănătoare celor de pe Pământ.