Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Raport. Platformele de pe internet au fost utilizate masiv în campania electorală

Facebook, Instagram, Odnoklassniki sau Youtube. Campania electorală din Republica Moldova a trecut masiv in online. Cei mai mulţi concurenţi electorali pentru Alegerile Parlamentare din 24 februarie au avut cel puţin câte un cont pe una dintre cele patru platforme, pentru a interacţiona cu alegătorii. Este concluzia celui de-al treilea raport de monitorizare, realizat de Fundaţia "Youth Development For Innovation".

Raportul a studiat activitatea online a zece formaţiuni politice şi a peste 200 de concurenţi electorali, care au investit peste 1,3 milioane de lei în mijloacele virtuale de promovare. Din cele 15 partide înregistrate în cursă, nouă au apelat la Facebook, Odnoklassniki, Instagram sau Zoutube.
 
Au fost luate în calcul şi reacţiile internauţilor la aceste postări, dar şi numărul de distribuiri. 

Reţelele sociale au fost utilizate pe larg şi de candidaţii in circumscripţiile uninominale.

Raportul face parte din proiectul "Monitoring online electoral activity - Parliamentary elections 2019", implementat în perioada octombrie 2018 – martie 2019, cu sprijinul Agenţiei Elveţiene pentru Dezvoltare şi Cooperare. Perioada de monitorizare a fost 25 ianuarie-24 februarie.
Similare
RECOMANDĂRI