Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Alternativă pentru lecţiile tradiţionale: Unii elevi din Republica Moldova studiază, prin intermediul tehnologiilor moderne

Tehnologiile moderne câştigă tot mai mult teren şi în sfera educaţiei. Mulţi profesori din Republica Moldova utilizează, deja, instrumente digitale în procesul de predare, ca o alternativă mai bună pentru lecţiile tradiţionale. Acest lucru motivează elevii să fie mai atenţi şi mai implicaţi la ore.

Tatiana Magaleas este profesor de istorie şi a creat o platformă educaţională online pentru elevi. Spune că eficienţa instrumentelor web în procesul de învăţare se observă imediat.
 
„A fost iniţial programat pentru elevi, în mod special elevii care nu prea reuşesc să înţeleagă la şcoală sau să vină la şcoală pentru că sunt bolnavi şi pot oricând, în drum spre şcoală chiar să înveţe tema pentru că sunt lecţii video. La tema Primul Război Mondial ştiam că câţiva copii au absentat, am predat în timpul lecţiei tema, restul au învăţat-o acasă de pe platformă şi când a trebuit să răspundă tema 100 de procente din mâini erau ridicate”, spune profesoara Tatiana Magaleas.
 
Şi Tatiana Popa, profesor de engleză, utilizează noile instrumente web în procesul de predare.
 
„Cel mai des instrument utilizat de către elevii noştri cred că este totuşi Kahoot, fiindcă profesorii iubesc să le verifice cunoştinţele utilizând acest instrument, la fel este şi quiz, care, în viziunea mea, este încă mai bun, fiindcă ne permite să le evaluă cunoştinţele sincronic cu elevii din alte ţări
Avantajele noilor tehnologii în procesul de predare sunt nenumărate, spun profesorii. Filmuleţe în 3D sau quiz-urile sunt instrumente care îi captivează pe elevi”, spune Tatiana Popa
 
„Eficienţa este în timp, este mult mai uşor şi folosit mai puţin timp, în dependenţă de platformă sau de instrumentul care este aplicat, mulţi sunt cointeresaţi să le aplice, este mai interesant, mai aplicativ, mai ilustrativ, mai pronunţat, mai uşor de memorat”, spune Ecaterina Cojocaru, profesor de geografie.
 
Tehnologiile moderne implimentate încă de pe băncile şcolilor, ajută copiii să devină tineri pregătiţi pentru profesiile viitorului.
 
„Noi utilizăm o serie de tehnologii în şcoală. Integrarea tehnologiilor în procesul de învăţare devine o componentă naturală a educaţiei. Noi permitem elevilor să vină cu gadget-uri la şcoală deoarece credem că este important să-i învăţăm să-şi utilizeze telefoanele în scopuri educaţionale”, spune Robert Ford, directorul unei şcoli internaţionale.
 
În cadrul unei conferinţe naţionale, sub genericul "Platforme educaţionale online", cadrele didactice au împărtăşit cu alţi profesori din experienţa lor în utilizarea ultimelor tehnologii la ore.
 
„Noi astăzi ne dorim să-i ajutăm cum să utilizeze telefonia mobilă, în primul rând, şi instrumentele web cele mai noi care au apărut pe piaţă pentru a face procesul de insturire nu doar interesant, captivant, dar şi util pentru aceste cadre didactice”, spune Daniela Munca Afteniev, preşedintele Academiei de Inovare şi Schimbare prin Educaţie.
 
„Cadrele didactice sunt deschise pentru a face o schimbare. Ştim că elevii de astăzi nu sunt elevii ce au fost ceva timp în urmă, sunt în permanentă schimbare, crinţele lor faţă de cadrul didactic se schimbă, tehnologiile informaţioanle se schimbă foarte rapid şi, respectiv, trebuie să le folosim şi să le valorificăm la maxim, astfel încât copiii să fie motivaţi pentru că motivaţia este cheia succesului învăţării”, spune Angela Prisăcaru, reprezentant al ministerului Educaţiei.
 
Conferinţa a fost organizată de Academia de Inovare şi Schimbare prin Educaţie, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării.
Similare
RECOMANDĂRI