Avocatul poporului pentru drepturile copilului propune crearea unui complex educaţional multifuncţional în Bender
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Avocatul poporului pentru drepturile copilului propune crearea unui complex educaţional multifuncţional în Bender

Avocatul poporului pentru drepturile copilului propune reorganizarea Şcolii de tip internat pentru copii rămaşi fără ocrotire părintească din Bender în instituţie de învăţământ şi crearea, în baza acestuia, dar şi a Liceului Teoretic „Alexandru cel Bun” din aceeaşi localitate a unui complex educaţional multifuncţional. Maia Bănărescu a transmis un demers viceprim-ministrului pentru reintegrare, precum şi în Comisia parlamentară drepturile omului şi relaţii interetnice şi în Comisia parlamentară cultură, educaţie, cercetare, tineret, sport şi mass-media, transmite IPN.

În demers, ombudsmanul copilului menţionează faptul că în prezent în municipiul Bender, aflat sub controlul autorităţilor de la Tiraspol, activează 47 de instituţii de învăţământ. Însă activitatea a 46 dintre acestea nu corespunde idealului educaţional al şcolii din Republica Moldova şi principiilor fundamentale ale educaţiei.

Doar în cadrul Liceului Teoretic „Alexandru cel Bun” din Bender, instituţie de nivelul I, II şi III, procesul educaţional este asigurat în conformitate cu prevederile Codului Educaţiei al Republicii Moldova. În curtea instituţiei vizate este amplasată şi Şcoala de tip internat pentru copii rămaşi fără ocrotire părintească, care nu funcţionează din 2020, dar dispune de suficiente spaţii care ar putea fi valorificate în scopul educative şi de agreement pentru copii.

În acelaşi timp, în municipiul Bender nu activează vreo instituţie de învăţământ de nivelul zero – educaţia timpurie: educaţia ante preşcolară, învăţământul preşcolar – în corespundere cu standardele naţionale menţionate. Astfel, în această localitate aflată sub controlul autorităţilor de la Tiraspol, statul Republica Moldova nu asigură respectarea succesiunii nivelelor şi ciclurilor în sistemul educaţional şi a standardelor de calitate în învăţământul preuniversitar.

În opinia ombudsmanului, reorganizarea propusă va asigura succesiunea nivelurilor şi ciclurilor din sistemul de învăţământ conform prevederilor Codului Educaţiei al Republicii Moldova şi respectarea dreptului copilului la educaţie şi recreere, va oferi copiilor posibilitatea de a practica activităţi recreative conform vârstei, de a participa la viaţa culturală şi artistică etc.

Similare
RECOMANDĂRI