Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

De la 1 septembrie, instituţiile de învăţământ din R. Moldova îşi vor alege propriul model de activitate, în funcţie de numărul de elevi şi spaţiul de care dispune

Elevii din Republica Moldova revin pe băncile şcolii începând cu data de 1 septembrie. Anunţul a fost făcut astăzi de ministru Educaţiei, Igor Şarov. El a propus 7 modele de funcţionare a instituţiilor de învăţământ pe timp de pandemie. Fiecare şcoală îşi va alege şi adapta propriul model de activitate în funcţie de numărul de elevi şi spaţiul de care dispune.

Pentru începutul anului şcolar 2020-2021, Ministerul Educaţiei de la Chişinău propune pentru consultări publice şapte modele de funcţionare a instituţiilor de învăţământ.  Primul model presupune prezenţa fizică la şcoală în proporţie de 100 %.

IGOR ŞAROV, ministru al Educaţiei, Culturii şi Cercetării: „Acest model poate fi aplicat până la 74 % de şcolile din RM, adică în 925 de şcoli, acestea fiind şcolile care au până la 300 de copii. La necestate în condiţiile pandemice se pot organiza lecţii câte 30 de minute pentru a minimiza timpul aflării copiilor în şcoală. Ne vom gândi la pauză care ar fi putea mai mari şi în aer liber pentru a aerisi încăperile”.

Modelul doi presupune învăţământul în două schimburi. Modelul trei este un tip de lecţii combinate - O zi elevii vor merge la şcoală, iar o zi se vor desfăşura lecţiile online. În cazul modelului 4, clasa se împarte în două grupe - o parte dintre elevi vor studia o zi la şcoală şi una online. În cazul modelului cinci, elevii sunt împărţiţi  - o săptămână vor fi prezenţi în clasă şi ceilalţi vor studia de acasă. Modelul doi, trei, patru şi cinci ar putea fi preluate de 362 de şcoli, care au între 300 şi 500 de elevi. Modelul şase prevede învăţarea la distanţă, inclusiv online.

IGOR ŞAROV, ministru al Educaţiei, Culturii şi Cercetării: „Acest model se aplică în anumite cazuri punctuale de forţă majoră locală: multe cazuri de covid pozitiv într-o clasă, şcoală, localitate, cu respectarea izolării, la anularea stării se revine la unul dintre cele 4 modele descrise mai sus. Învăţământul mixt care presupunea îmbinarea a 2 sau mai multe modele propuse mai sus. Poate fi preluat de 162 de instituţii de învăţământ care au între 600 şi 2.000 de copii, ceea ce constituie 13 % din numărul total de instituţii”.

În Republica Moldova sunt 1250 de de şcoli. Directorul fiecărei instituţii în parte va discuta cu părinţii, elevii şi profesorii şi vor aproba modelul cel mai potrivit. Decizia cu privire la redeschiderea instituţiei de învăţământ în anul de studii 2020-2021 va fi luată de Administraţia Publică Locală de nivelul doi.
Similare
RECOMANDĂRI