Două organizaţii vor promova Republica Moldova ca destinaţie turistică, vinicolă şi de IT
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Două organizaţii vor promova Republica Moldova ca destinaţie turistică, vinicolă şi de IT

Două organizaţii vor promova Republica Moldova ca destinaţie turistică, vinicolă şi de IT. Biroul Relaţii cu diaspora (BRD) din cadrul Cancelariei de Stat şi Proiectul de Competitivitate din Moldova (MCP), susţinut de USAID şi Guvernul Suediei au semnat un memorandum de înţelegere, informează MOLDPRES.

Directoarea Proiectului de Competitivitate, Doina Nistor, a menţionat că există deja exemple demne de urmat ale cetăţenilor din diasporă care susţin afaceri locale prin iniţierea exporturilor de vinuri sau articole vestimentare produse în Republica Moldova cu brandul DIN INIMĂ.
 
În context, şefa BRD, Olga Coptu, a menţionat unele acţiuni comune pe care le desfăşoară BRD în parteneriat cu MCP. Printre acestea se numără Campania naţională „Fii Oaspetele Nostru”, în cadrul căreia persoanele din diasporă care au revenit acasă cu ocazia Sărbătorilor Pascale au primit broşuri promoţionale ce conţin cupoane cu reduceri de preţuri atât pentru achiziţiile la brandurile DIN INIMĂ, cât şi pentru vizitele la unele pensiuni rurale şi vinării din ţară.
 
Scopul acestor organizaţii este promovarea potenţialului turistic al Republicii Moldova pe plan internaţional şi atragerea investiţiilor în sectorul turismului de către diaspora Republicii Moldova.
 
Prin acţiuni comune, cele două organizaţii îşi propun să încurajeze dezvoltarea diferitor forme de turism, care ar putea prezenta interes pentru diaspora Republicii Moldova, şi anume: turism rural, turism religios, turism de afaceri, turism nostalgic, turism medical, turism balnear, turism cultural etc.
 
Memorandumul mai prevede elaborarea şi editatarea în comun a diverselor materiale promoţionale (broşuri despre obiectivele turistice, evenimentele cultural-turistice desfăşurate în Republica Moldova, spoturi publicitare etc.) care vor fi distribuite ulterior în diasporă. După posibilitate, părţile semnatare vor contribui la organizarea, în cadrul expoziţiilor internaţionale de turism, a unor sesiuni de degustaţii a bucatelor tradiţionale moldoveneşti pentru vizitatorii standului Republicii Moldova, prin implicarea opţională a diasporei.
 
Potrivit BRD, peste hotare funcţionează peste 250 de organizaţii ale diasporei Republicii Moldova, dintre care 100 în Italia, unde muncesc peste 200 000 de compatrioţi.
Similare
RECOMANDĂRI