Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

După cinci ani de aşteptare, lucrările de reparaţie a celor două poduri de pe şoseaua Balcani din Chişinău se apropie de final

După cinci ani de aşteptare, trafic îngreunat şi ambuteiaje, lucrările de reparaţie a celor două poduri de pe şoseaua Balcani, din Chişinău, se apropie de final. Autorităţile promit că drumul va fi deschis pentru circulaţia rutieră până la sfârşitul anului.

NATALIA CHICU, reporter TVR MOLDOVA: „Lucrările de construcţie a celor două viaducte peste râul Bîc şi calea ferată de pe  şoseaua Balcani au început în primăvara anului 2017 şi urmau să se finalizeze în vara anului  2020. Termenul de executare a lucrărilor a fost extins din motive obiective, spune adminitraţia de stat a drumurilor. În prezent podurile sunt gata în proporţie de 80 la sută”.

Potrivit autorităţilor, timp de 2 ani, din cauza lacunelor din legislaţie, nu s-a putut obţine un permis de extragere a argilei pentru tronsoanele de legătură. Şi autorizaţia de mediu pentru defrişarea unor arbori a fost obţinută foarte greu. În plus au apărut lucrări suplimentare de reamplasare a reţelelor de gaz, apă şi electricitate, care au dus la majorarea bugetului şi încheierea unui nou contract.

IURIE PAŞA  director adjunct, Administraţia de Stat a Drumurilor: „Cantitatea necesară pentru aceste lucrări constituia 50 de mii m3 de pământ. Cu părere de rău de ministerul Mediului a fost interzisă livrarea acestui pământ. Ordinul cu privire la….MUSCA… aprovizionarea cu pământ argilos a fost emis la 17 martie 2019”.

Potrivit antreprenorului, lucrările sunt pe ultima sută de metri.

TUDOR LICĂ, diriginte de şantier: „Se execută lucrările de amenajare a straturilor inferior de bază, stratul filtrant şi de piatră. Pe poduri s-a amenajat deja stratul de bază din asfalt.  Sperăm să ne încadrăm în termenii stabiliţi, până la sf. lui octombrie, noiembrie  să dăm drumu la circulaţie"

Podul peste râul Bâc va avea o lungime de 80 metri, iar cel peste calea ferată – 60 de metri. Acestea vor avea câte două benzi de circulaţie în ambele direcţii. Şantierul a fost inspectat şi de ministrul Infrastructurii.

ANDREI SPÎNU, ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale. „M-am bucurat ieri să văd că progresul la podul la care v-aţi referit este unul considerabil. Cu siguranţă până la sfîrşitul anului se vor încheia. Am primele semnale că mesajul meu, că nu mai putem tolera întârzieri şi lucru făcut necalitativ a fost auzit. Lucrurile au început să se mişte într-un ritm mai alert."

Deschiderea viaductelor nu va rezolva însă problema ambuteiajelor. În primăvară, şoseaua Balcani se va transforma din nou într-un şantier.

NATALIA CHICU, reporter TVR MOLDOVA. „Potrivit autorităţilor, ambuteiajele vor dispărea abia după cea de-a două etapă a proiectului care prevede demontarea podului existent, construit în anii 60, şi contrucţia altor două viaducte peste r. Bâc şi calea ferată de pe şos. Balcani”.

IURIE PAŞA director adjunct, Administraţia de Stat a Drumurilor. „Când deschidem circulaţia pe calea nr.1, începem reparaţia tot în acelaşi format cum a fost construit podul peste r. Bîc şi calea ferată, va fi simetric încă o cale separată.  Etapa a doua prevede mai multe lucrări, respectiv şi rampele de access sub pod care duc spre localitatea Pruncul. Lucrările acestea sunt prevăzute pe parcursul anilor 2022-2024, 3 ani de zile”

 Construcţia podurilor peste râul Bîc şi calea ferată face parte din proiectul de reabilitare a drumului naţional M1 care face legătura cu România şi Ucraina. Valoarea totală a proiectul este de 190 milioane de lei, 70 de milioane pentru prima etapă şi 112 de milioane pentru cea de-a doua etapă. Lucrările sunt finanţate din Fondul Rutier.
 
Similare
RECOMANDĂRI