Experiment: Într-o singură oră, la două treceri de pietoni, peste 500 de automobile au ocolit denivelările artificiale
Sursa foto:Stiri.md Vizualizari:

Experiment: Într-o singură oră, la două treceri de pietoni, peste 500 de automobile au ocolit denivelările artificiale

Platforma PrimăriaMEA a realizat un experiment şi a monitorizat două treceri pentru pietoni din oraşul Chişinău. În decurs de o oră, peste 500 de automobile au ocolit denivelările artificiale, ceea ce înseamnă că riscul pietonilor de a fi implicaţi în accidente rutiere este destul de mare.

Este vorba de străzile Vasile Lupu (intersecţie cu str. Gheorghe Codreanu) şi Sprâncenoaia (în faţa Grădiniţei de copii nr. 8), care au fost supravegheate în intervalul de ore 15:00 şi 16:00.

PrimăriaMEA a realizat o cercetare- „Trecerile pentru pietoni: între viaţă şi moarte”,  în care prezintă experimentul de mai sus şi propune soluţii pentru a creşte nivelul de siguranţă a trecerilor pietonale din capitală.

Anual, pe trecerile pietonale se înregistrează peste 200 de accidente. În 2017 situaţia devine alarmantă, din motiv că numărul accidentelor a crescut până la 1382, fiind cel mai mare din ultimii 10 ani. Din numărul total de accidente, 602 au fost cu implicarea pietonilor, iar 266 au avut loc pe trecerile pentru pietoni. În urma acestora, au fost traumatizate 264 persoane, iar altele 12 au decedat.

Cercetarea abordează două cauze frecvente ale producerii acestor accidente. Prima este neatenţia conducătorilor auto din cauza vizibilităţii reduse a zebrelor şi a pietonilor şi lipsei iluminării stradale (din 929 de treceri de pietoni doar 257 sunt iluminate). Alte cauze sunt neatenţia şoferilor, parcarea automobilelor pe trecerile pentru pietoni, viteza excesivă de deplasare a automobilelor şi ocolirea limitatoarelor de viteză.

Autorul cercetării, Oleg Tomşa, propune câteva recomandări: aplicarea mai frecventă a marcajelor rutiere, modificarea marcajului rutier existent prin marcajul de tip nou „scară” sau de altă culoare, aplicarea unui marcaj rutier „linie stop” cu 5 metri înainte de trecerile pietonale, iluminarea trecerilor pentru pietoni şi instalarea denivelărilor artificiale la nivel cu trotuarele.

Similare
RECOMANDĂRI