Noi măsuri pentru digitalizarea sistemului de evidenţă a persoanelor înregistrate cu statut de şomer
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Noi măsuri pentru digitalizarea sistemului de evidenţă a persoanelor înregistrate cu statut de şomer

Guvernul a aprobat astăzi Conceptul Sistemului Informaţional Automatizat „Înregistrare cu statut de şomer”. Implementarea acestuia va permite Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă să sporească accesibilitatea şi transparenţa în procesul de înregistrare a persoanelor cu statut de şomer şi a persoanelor care beneficiază de ajutor de şomaj sau care sunt în căutarea unui loc de muncă. Totodată, se urmăreşte facilitarea recepţionării şi înregistrării cererilor depuse online de solicitanţi.

Sistemul informaţional va oferi instrumente de control a fluxurilor de documente şi de organizare a politicilor decizionale, va genera rapoarte şi statistici aferente gradului de îndeplinire a  indicatori de performanţă. Pentru asigurarea confidenţialităţii şi integrităţii datelor, protejarea infrastructurii informaţionale, platforma sistemului informaţional automatizat se va baza pe infrastructura de semnătură digitală (MSign), inclusiv la  autorizarea accesului utilizatorilor şi semnarea documentelor.

Documentul aprobat astăzi stabileşte scopurile, sarcinile şi funcţiile sistemului, structura organizaţională şi baza juridico-normativă, interacţiunea cu alte sisteme informaţionale, infrastructura tehnologică şi măsurile de asigurare a securităţii şi protecţiei informaţiei, precum şi măsurile privind crearea, implementarea, exploatarea şi menţinerea sistemului.

Sistemul Informaţional Automatizat ”Înregistrare cu statut de şomer” va fi gestionat de către Agenţia Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, fiind parte componentă a sistemului informaţional al instituţiei.

Similare
RECOMANDĂRI