Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Un bărbat din Chişinău are în garajul său o colecţie de patru automobile germane fabricate după cel de-al Doilea Război Mondial

Un bărbat din Chişinău are în garajul său o adevărată avere. O colecţie de patru automobile germane fabricate după cel de-al Doilea Război Mondial. Cea mai veche dintre ele are aproape 70 de ani şi a fost adusă tocmai din Argentina.

Această bijuterie pe patru roţi este prima limuzină creată de compania Mercedes-Benz după cel de-al doilea război mondial.

VITALIE DIDENCO, colecţionar: „În acea perioadă de după război, nu se fabricau limuzine pentru că oamenii aveau alte griji, iar fabrica a fost distrusă complet. Treptat, la începutul anului 1947, au început să se construiască modelele vechi. În acest caz, este vorba despre un automobil fabricat în anul 1949, dar această maşină a fost lansată oficial în anul 1951.”

A fost un model cu mare impact de imagine pentru Mercedes-Benz, pentru că a marcat, practic, renaşterea deplină a companiei după cel de-al doilea război mondial. Şi asta pentru că motorul a fost primul creat chiar de inginerii de la Mercedes-Benz după sfârşitul războiului.

VITALIE DIDENCO, colecţionar: „Este primul motor lansat după război, cu 6 cilindri, de 2.2 litri, benzină. Are 85 de cai putere. MUSCA Automobilul are o serie de elemente deosebite. În primul rând, voi vedeţi uşa, aşa-numita uşă a sinuciderii. Pentru că au fost multe cazuri când uşa se deschidea din mers şi puteai lovi pe cineva.  În schimb, ele sunt comode pentru şoferi.
- Ca la Bentley, la ele tot aşa se deschide uşa?
-  Da, Bentley, după cum ştiţi, şi acum construiesc astfel maşinile, iar uşile se deschid invers.”

În întreaga lume au fost lansate 16 mii 654 de astfel de maşini. Vitalie Didenco spune că automobilul său a fost adus tocmai din Argentina şi a fost restaurat la Chişinău exact cum a fost produs iniţial.

VITALIE DIDENCO, colecţionar: „În cazul acestei maşini este păstrat 60% din vopseaua originală a caroseriei şi eu ţin mult la acest aspect, care este confirmat şi de experţii internaţionali. MUSCA Din cele 16 mii 654 de unităţi, doar 1100 aveau radio. Acest radio este o replică, eu l-am instalat.”

Vitalie Didenco păstrează maşina cu sfinţenie într-un garaj încălzit din Chişinău. Colecţionarul merge cu ea doar la evenimente speciale, şi când nu plouă.

VITALIE DIDENCO, colecţionar: „Când această maşină merge la expoziţii, ea a participat la 6 expoziţii internaţionale, ea se deplasează cu ajutorul unei platforme. La Kiev, am dus-o cu ajutorul unei remorci acoperite. Aici nu trebuie să ajungă praf, murdărie, apă sau altceva.”

În colecţia sa, Vitalie Didenco are 4 maşini de epocă, toate de aceeaşi marcă. Cât valorează acestea, nici proprietarul nu ştie, dar pentru el au o valoare incontestabilă.
Similare
RECOMANDĂRI