Podul transfrontalier Giurgiuleşti – Galaţi este funcţional, după aproximativ nouă luni de reparaţii totale
Sursa foto:midr.gov.md Vizualizari:

Podul transfrontalier Giurgiuleşti – Galaţi este funcţional, după aproximativ nouă luni de reparaţii totale

Podul transfrontalier Giurgiuleşti – Galaţi este funcţional. Lucrările de reabilitare a podului au durat aproximativ nouă luni, investiţia a costat circa 8 milioane de RON, asigurată în totalitate de Guvernul României.

Podul interconectează infrastructurile rutiere între cele două state, pe teritoriul Republicii Moldova drumul naţional M3 Chişinău – Comrat – Giurgiuleşti – frontiera cu România şi pe teritoriul României. Totodată, acesta sporeşte rolul Republicii Moldova în calitate de punct de legătură între statele Uniunii Europene şi Comunitatea Statelor Independente.

Secretarul general al Ministerului Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, şi secretarul pe domeniul infrastructurii de transport, Mircea Păscăluţă, împreună cu secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioşteanu au vizitat podul rutier de frontieră Giurgiuleşti (Republica Moldova) – Galaţi (România).

Lilia Dabija a mulţumit omologului său şi a menţionat că împreună cu România, R. Moldova îşi urmăreşte calea Comunităţii europene. Precizând, totodată, că proiectele comune de infrastructură fortifică şi mai mult relaţiile bilaterale dintre cele două state. 

„Mulţumim Guvernului României pentru suportul oferit în tot acest proces amplu de reconstrucţie a infrastructurii. În viitorul apropiat vom începe lucrările de construcţie la podul de la Ungheni, dar şi reparaţia altor poduri Sculeni-Sculeni, Cahul-Oancea, Leuşeni-Albiţa. Acum că suntem într-o criză de securitate la frontieră trebuie să fim şi mai rezilienţi şi mai puşi pe fapte, pentru drumuri mai bune, pentru poduri mai multe şi o mai bună securitate la frontieră”.

„După aproximativ 9 luni de reparaţii totale, astăzi acest pod este funcţional şi sigur 100%. Mulţumesc Guvernului român pentru sprijin. Mulţumesc colegilor mei şi domnilor Sorin Grindeanu şi Irinel Ionel Scriosteanu pentru că vorba lor “trebuie să trecem de la poduri de flori, la poduri de piatră” se materializează", susţine Andrei Spînu, viceprim-ministru, ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale.

Podul rutier de frontieră peste râul Prut, între localităţile Giurgiuleşti (Republica Moldova) – Galaţi (România) a fost construit în anul 1949 şi are o lungime de 125 metri, cu circulaţie pe două benzi.

Similare
RECOMANDĂRI