Conferinţa „Republica Moldova – România. Investiţii, comerţ, finanţare”: Antreprenori din Republica Moldova, aveţi curaj, se poate face business!
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Conferinţa „Republica Moldova – România. Investiţii, comerţ, finanţare”: Antreprenori din Republica Moldova, aveţi curaj, se poate face business!

ZF a încercat să găsească împreună cu mediul de business din Republica Moldova cele mai bune idei pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale şi de business de peste Prut. Totodată, a analizat cât de potrivite sunt programele de susţinere a micilor afaceri care se desfăşoară în România pentru mediul din Republica Moldova.

Brandurile româneşti pot fi un exemplu pentru antreprenorii din Republica Moldova, care tre­buie să aibă curaj să creeze pro­priile branduri, să-şi clă­dească o po­ziţie bună pe piaţa locală şi mai apoi să iasă cu produsele pe pieţele interna­ţio­na­le - aceasta este una dintre concluziile con­fe­rinţei „Republi­ca Moldova – România. Inves­ti­ţii, comerţ, fi­nan­­ţare“, organizată la Chişinău de Ziarul Financiar împreună cu Banca Tran­sil­vania, Victoriabank şi EY România.

„Voi exportaţi brandul românesc Dacia şi a fost o mişcare inteligentă să atrageţi un inves­titor străin la fabrică. Noi, în Republica Moldo­va, trebuie să facem ceva pentru că rămânem fă­ră resursa cea mai importantă - oamenii. Noi sun­­tem în căutarea unei soluţii astfel în­cât să tre­cem de la modelul de ex­port al oamenilor la cel de a im­porta tehnologie şi la a exporta pro­du­se şi servicii. Noi trebuie să de­păşim pro­pria con­diţie, pro­pri­ile fron­tie­re. Nu putem fi cam­pioni da­că ne limităm gân­di­rea la pia­ţa locală“, a spus Va­le­riu Lazăr,  CEO al com­­paniei de con­sul­­tan­ţă Busi­ness Intelligent Ser­vi­ces, unul din­tre cei mai mari jucători din acest sector din Republica Moldova. El este unul dintre cei mai importanţi antreprenori din Republica Moldova, o piaţă un PIB de 7 mld. euro şi circa 30.000 de com­pa­nii. Exporturile Repu­blicii Moldova se situează la circa 2 mld. euro anual, România fiind princi­pa­la destinaţie a pro­duselor moldoveneşti. Cu toa­te acestea, tot mai multe companii din Ro­mâ­nia decid să investească în Republica Moldova.

 

„România deţine locul unu după numărul de societăţi înre­gistrate în Republica Moldova, respectiv 1.690 de societăţi, şi locul cinci după valoarea ca­pi­ta­lului, adică circa 42 de mi­lioa­­ne de dolari americani în mai anul acesta“, a spus Daniel Ioniţă, am­ba­sa­dorul României în Repu­blica Moldova.

Printre cele mai importante busi­nessuri cu ac­ţio­nariat româ­nesc care s-au decis să inves­teas­că în Republica Moldova se numără Tera­plast, Arabesque sau Banca Tran­sil­vania, care a devenit acţionar al Victoriabank, una din­tre cele mai mari bănci ca active de peste Prut.  „Ne bucurăm să vedem multe businessuri ro­mâneşti, care sunt şi clienţi ai noştri în Româ­nia, că sunt prezente şi în Republica Mol­dova. Avem planuri ambiţioase pentru Repu­blica Mol­do­va, dar asta implică şi o anumită respon­sa­bilitate“, a spus Omer Tetik, CEO al Băncii Transilvania.

Similare
RECOMANDĂRI