Televiziunea, media cu cel mai puternic impact, celebrată în 21 noiembrie
Sursa foto:Simbol Vizualizari:

Televiziunea, media cu cel mai puternic impact, celebrată în 21 noiembrie

Televiziunea are miliarde de spectatori, în faţa televizorului, pe tabletă sau telefon mobil, şi, global, este media cu cel mai mare impact. Este cel mai puternic instrument de comunicare, de diseminare a informaţiilor şi valorilor culturale, de educare şi de influenţare a opiniei şi comportamentului oamenilor. Ziua Mondială a Televiziunii este sărbătorită la iniţiativa ONU, începând din 1996.

Astăzi, în peste 1 miliard de locuinţele din toată lumea există cel puţin un televizor şi circa 61% din populaţia lumii urmăreşte programele TV, iar în ţări ca Statele Unite, Japonia şi Marea Britanie rata de penetrare a televiziunii este de 95%.

În 20 iulie 1969, circa 530 de milioane de oameni au urmărit live primul pas făcut de om pe Lună, adică 14% din populaţia de atunci a lumii.

În 29 iulie 1981, nunta lui Charles, Prinţ de Wales, cu Lady Diana Spencer a avut o audienţă globală de 750 de milioane de telespectatori, în 74 de ţări, iar în 6 septembrie 1997, la funeraliile Prinţesei Diana s-au uitat în direct 2 miliarde de oameni din toată lumea.

Între 8 şi 24 august 2008, la Jocurile Olimpice de la Beijing s-au uitat în total 4.7 miliarde de oameni, adică 70% din populaţia lumii de atunci.

În 1939, avea loc prima transmisie televizată în SUA şi după şase decenii, rata de penetrare a televiziunii în Statele Unite ajunsese la 70%. În cazul Internetului, evoluţia a fost mult mai rapidă, primele conexiuni comerciale la Internet au aparut, tot in SUA, la mijlocul anilor '90, iar rata de penetrare a depăşit 70%, după doar 16 de ani.

Cele doua media de informare au avut în comun industria publicităţii, una din principalele surse de venituri şi de dezvoltare, relatează stiriletvr.ro

La 20 de ani de la apariţia Netscape IPO, 10 ani de la naşterea YouTube, la 5 ani după primul iPad şi după ce streaming-ul a crescut vertiginos în popularitate, nu s-a reuşit detronarea Televiziunii, deşi în 2014, numărul telespectatorilor a fost egalat de cel al oamenilor activi pe Facebook.

Ca recunoaştere a “impactului în continuă creştere pe care televiziunea îl are asupra luării de decizii prin direcţionarea atenţiei, la nivel mondial, asupra conflictelor şi a ameninţărilor la adresa păcii şi a securităţii”, precum şi pentru recunoaşterea “rolului său potenţial în concentrarea atenţiei pe alte probleme majore, inclusiv pe cele economice şi sociale”, în decembrie 1996, Adunarea Generală ONU a proclamat data de 21 noiembrie ca Zi Mondială a Televiziunii, informează site-ul oficial al ONU.

Ziua Mondială a Televiziunii nu sărbătoreşte dispozitivul în sine, ci filosofia pe care o reprezintă, considerând televiziunea “un simbol pentru comunicare şi globalizare în lumea contemporană”.

Similare
RECOMANDĂRI